tisdag 18 januari 2022

Blogg 18/1 2022.

 1177.se är en fantastisk webbsida när den fungerar. Framför allt älskar jag möjligheten att läsa vad läkaren skriver i journalen efter ett besök. Bokade tider är inte lika nödvändiga för mig att se där. Dom håller jag ändå koll på med kallelser och anteckningar i almanackan. Jag tycker ändå att även den tjänsten borde fungera, men det har den inte gjort på flera månader. Varje gång jag har klickat på mina bokade tider har jag fått upp ett meddelande om att dom inte kan visas på grund av ett tekniskt fel och en uppmaning att försöka igen senare. Eftersom felet enbart verkade finnas hos mig, ringde jag till slut supporten. Det enda besked jag fick där var att någon hade anmält att det strulade för ett par veckor sedan och att dom jobbade med det. Det kan förstås vara en ren händelse att sidan plötsligt fungerade samma kväll, men jag anar ändå att det hade med mitt samtal att göra. När min kontaktsköterska skickade ett meddelande borde jag ha fått både mail och sms om det. Ingenting av detta dök upp förrän tolv timmar senare. Då pep det å andra sidan ett par gånger.

2 kommentarer:

  1. "Dessa moderniteter", som någon sa! Ju fler olika datasystem, desto fler tekniska problem, tycks kontentan bli! Huvudsaken var att du fick dina meddelanden till slut! :-)

    SvaraRadera