söndag 16 januari 2022

Blogg 16/1 2022.

 Eftersom jag själv inte ens vågar ställa min cykel i källaren, där ingenting får vara ifred, fascineras jag mycket över vad folk väljer att ha ute i trapphuset. Mannen i mitt liv ställer ibland sina skor utanför ytterdörren. Där måste det väl räcka med att en städerska missförstår situationen, för att dom ska försvinna. En granne jag hade för många år sedan, lät sin katt bo i trapphuset. När jag öppnade ytterdörren måste jag ta ett par steg ut i trapphuset för att nå lysknappen. Jag var livrädd varje gång att katten skulle hinna smita in. Nästa hyresgäst i samma lägenhet envisades med att ha dörrmattan utanför dörren. Vederbörande var knappast läskunnig, för det fanns en skylt som talade om att det var förbjudet att förvara någonting brännbart i trapphuset. Förutom att jag irriterade mig på den, så var den i vägen när jag skulle lasta ur hissen efter veckohandlandet. När man ställer upp hissdörren hamnar den mittför den här grannens ytterdörr, vilket är opraktiskt i sig. Nu fastnade dessutom dörren på den där mattan. Hade det varit nu, när jag ska in i och ut ur hissen med cykeln, hade jag förmodligen blivit helt spattig. När det begav sig sparkade jag bara undan dörrmattan, så den landade en trappa ner, i hopp om att dom skulle förstå vinken. Det gjorde dom aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar