söndag 23 januari 2022

Blogg 23/1 2022.

 När det stormade som värst i veckan, såg jag en rubrik på nätet om att polisen uppmanade folk att stanna hemma om möjligt. Min promenad kändes inte helt livsnödvändig, så jag klickade på länken, för att få veta mer exakt vad dom ansåg om läget. Inne på rätt sida stod det istället att vinden var lugnare och att polisen återkallade uppmaningen om att stanna hemma. Tur att man inte är en sån som litar på den första rubriken man ser. Dom är ofta missvisande, även om just den här slog alla rekord.
Från 1177 har det droppat in någon mer avisering om nytt meddelande, utan att jag har hittat något nytt. Det gällde tydligen alla, för till slut kom det upp ett meddelande om det på sidan. Fast det var efter att dom hade fixat felet. Det som har fascinerat mig mest på sistone är annars att det har varit kö till inloggningen där. Det hade jag aldrig varit med om tidigare på någon webbsida över huvud taget. Man vill ju gärna tro att datorer är snabbare än så. Att det kan bli kö till en chatt är mera begripligt för mig, eftersom det är människor inblandade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar