torsdag 6 januari 2022

Blogg 6/1 2022.

 Allting som jag ser som livsviktigt har en tendens att försvinna från marknaden. Senast var det ögonbad som Kvantum hade slutat sälja. Jag hittade det i en Internetbutik istället och passade på att köpa flera flaskor. Hade jag förstått att det var på väg att sluta tillverkas helt och hållet, hade jag lagt upp ett betydligt större lager. Det gick inte upp för mig förrän jag behövde fler och insåg att det inte gick att få tag i längre. Det närmaste jag kom var ögonvatten, som verkade vara någonting liknande, hos Apotek Hjärtat. Jag passade på att beställa några andra saker som var på upphällningen samtidigt. Hade jag bokat frakten med Instabox, skulle paketet ha kommit sent en eftermiddag när jag precis hade varit på Kvantum. Frakten med Postnord, som kunde lämna paketet utanför dörren, kunde rent av dröja till veckan därpå, men då skulle jag i gengäld vara hemma. Nu kom messet om att det var lämnat betydligt tidigare och jag befann mig på Kvantum. Jag fick messa mannen i mitt liv, som gick hit och plockade in det. När det inte fick plats i postboxen, hade brevbäraren åkt upp till tredje våningen och lagt det utanför min dörr. Å andra sidan var halva paketet luft. Hade man packat mera klimatsmart, så hade försändelsen fått plats i boxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar