torsdag 27 januari 2022

Blogg 27/1 2022.

 Vi ville titta på foton i laptoppen i vardagsrummet och det krävdes lite fixande med bildspel och annat. Jag har väldigt svårt för den där lilla plattan man använder istället för mus, så till slut gav jag upp och använde musen från den stationära datorn. Problemet var att den är trådlös och måste installeras. När jag kom tillbaka till den stationära datorn syntes inte ens muspekaren där. Jag anar att man ska kunna göra det mesta från tangentbordet, men jag klarade inte av att hitta inställningarna till musen därifrån. För mig var alltså datorn omöjlig att använda över huvud taget. Jag har haft en mindre mus, som har fungerat i alla lägen. Den hade jag av någon anledning städat bort. Som väl var hittade jag den igen, för den levererade den här gången också. Jag förstår egentligen inte varför, fast det spelar mindre roll. Det är betydligt värre när jag inte begriper varför det inte fungerar än varför det fungerar. När jag fick upp installationsprogrammet hävdade det till och med att det inte hittade någon mus, fast jag hade öppnat det med en av samma märke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar