onsdag 5 januari 2022

Blogg 5/1 2022.

 Det har funnits snabbkassa vid självscanningen i nästan ett år, men jag använde den inte första gången förrän i mellandagarna. Jag handlar sällan mer än en gång i veckan, så då blir kundvagnen full. Nu var jag i alla fall inne och köpte bara ett par saker och då var det riktigt smidigt. Det gick bra, men typiskt nog fick jag en avstämning på första försöket. Kassörskan var dessutom fullt upptagen med ett par som hade fått helavstämning på en full kundvagn, så jag fick vänta på henne.

I början av nittiotalet var jag fortfarande ofta ute och dansade. En av orkestrarna som spelade häromkring var Kendix. Dom hade en sångerska som hette Charlotte Nilsson. Jag glömmer aldrig hur en av killarna jag dansade med sa; ”Dom vet inte vilket fynd dom har där”. Såhär trettio år senare kan jag bara förundras över vilken känsla han hade för sånt. Charlotte heter numera Perrelli och har gjort karriär långt bortom dom småländska dansbanden. Hur sjutton kunde min danspartner ana hur bra hon var? Om man nu ska jämföra karriärer, så har jag jobbat ihop med en av killarna på kortet nedan på golvfabriken här i Nybro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar