onsdag 26 januari 2022

Blogg 26/1 2022.

 Jag skulle ha köpt min kapselmaskin på Kvantum, om dom hade haft några. Det hade dom i alla fall inte när jag var ute efter en. Däremot hade en i personalen sett ett erbjudande borta vid kaffekapslarna. Där fick man maskinen på köpet, om man köpte tillräckligt många kapslar. Kaffe dricker jag sällan, så det fick bli chokladkapslar för min del. Märkligt nog slutade Kvantum sälja chokladkapslar strax efteråt, så jag fick beställa dom på nätet istället. Det blev en rejäl laddning varje gång, så efter att jag slutade dricka varm choklad för några år sedan, stod det massor av kapslar kvar i ett skåp. När det slog mig hur mycket plats dom tog upp, tänkte jag först slänga dom. Sedan kände jag att det var synd, speciellt som jag hade fått tag i chokladdryck som smakade Baileys sista gången jag köpte. Den är riktigt god och nu dricker jag en mugg choklad istället för te, när jag fikar med mannen i mitt liv. Vattenkokaren har fått sällskap av kapselmaskinen och en snurra med kapslar, så diskbänken är fullständigt överbelamrad. Det är den enda rejäla bänken som finns i mitt kök.

2 kommentarer: