fredag 21 januari 2022

Blogg 21/1 2022.

 Den här veckan har jag stigit upp klockan sex tre morgnar i rad. Det händer inte överdrivet ofta numera. Den här gången hade det återigen med hantverkarna att göra. Dom hade kommit på att dom skulle göra en översyn av våra nya ytterdörrar och dom skulle komma någon gång mellan tisdag och torsdag. Jag kunde förstås ha levt som vanligt och låtit dom gå in med huvudnyckel, eftersom dom inte skulle längre in än till dörren. Jag kände mig ändå mer bekväm med att flytta lite på mina tider och hinna duscha i lugn och ro, innan dom började jobba på morgonen. Nu kom dom inte hit förrän igår eftermiddag, så jag hade inte behövt anstränga mig. Dom blev dessutom färdiga på ett par minuter. Jag är inte säker på exakt vad det var dom gjorde. Ett fasligt liv förde dom i alla fall med någon typ av maskin nere vid tröskeln. Jag tänkte att dom hade gjort samma sak hos alla, men så var det tydligen inte. Hos särbon hade dom inte varit på tröskeln och hos en av hans grannar hade dom inte varit över huvud taget. Nu ska dom väl förhoppningsvis vara klara och inte dyka upp fler gånger i alla fall.

2 kommentarer: