lördag 1 januari 2022

Blogg 1/1 2022.

 Förra nyårsafton firade jag och mannen i mitt liv in på tu man hand. Igår vågade sig bror och svägerska hit igen. Dom anlände med den fantastiska buketten nedan, flaska och godis. Fastighetsförmedlingens fyrverkeri skjuts numera upp så högt att det syns över hela Nybro. Det innebar att vi bara behövde gå femtio meter från huset för att få fri sikt. Nyårsmenyn var exakt samma som i hur många tidigare år som helst. Snittar, som var aningen kladdiga men goda, till välkomstdrinken. Fläskfilé med ris, som höll på att bli lite hårdtuggat. Jag missade nämligen att sätta igång riskokaren, men som väl var kom jag på det innan jag satte in köttet i ugnen. Supén blev bara aningen försenad. Dessert åt vi snudd på mitt i natten. Den följde också traditionen med glass, grädde, fruktcocktail, rån och chokladsås. Mellan varven hann vi med ett par rundor frågespel. Jag antar att vi borde ha varit artiga och låta gästerna vinna, men särbon och jag vann varsin gång. Vädret var milt, så vi behövde inte ens frysa när vi stod på balkongen vid midnatt och avnjöt grannarnas brännande av pengar. Särbon ville diska i natt, men det orkade inte jag. Därför får jag försöka röja mig fram till spisen nu, om det ska bli någon lunch idag.

2 kommentarer:

  1. Tack för en Jättefin nyårsafton med god mat och trevligt sällskap!:-) Disken fixade vi på nyårsdagens förmiddag! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för all hjälp! ❤️💛💚💙💜

      Radera