fredag 28 januari 2022

Blogg 28/1 2022.

 Igår var det dags att operera bort knölen i mitt bröst. Min omtänksamma lillebror skjutsade in mig och särbon till Kalmar lasarett på morgonen. Där blev det först ett besök på mammografin. Tumören var så liten att man måste märka ut den, för att läkaren skulle veta var han skulle skära. Nästa anhalt var fysiologen, där jag först fick en spruta. Vätskan i den skulle visa vilken väg cancern spred sig. Efter en kvart blev det röntgen, för att se vart vätskan hade tagit vägen. På operationsavdelningen fick jag långa strumpor och en skjorta. Sövningen var det som oroade mig mest, eftersom jag aldrig hade blivit sövd tidigare, men jag märkte aldrig att det hände. Några timmar bara försvann. Kirurgen hade fått ta bort några extra lymfkörtlar. Därför hade jag ett dränage och fick stanna över natten. Det var första gången jag låg på sjukhus också. Jag fick dela rum med en mycket trevlig dam i någonting som från början var tänkt som ett enkelrum. Om ett par veckor får jag veta hur illa det är och hur vi går vidare.

2 kommentarer:

  1. Skönt att du är hemma igen! Det här kommer att gå bra min älskade! Kramar!

    SvaraRadera