torsdag 20 januari 2022

Blogg 20/1 2022.

 Idag väntade jag ett paket som skulle levereras med Early Bird. Förra gången det hände kollade jag utanför ytterdörren ett par morgnar innan paketet dök upp. Den morgonen det var på plats, fick jag veta genom ett sms att det fanns där. Åtminstone är det så jag minns det. Den här gången funderade jag därför på att invänta meddelandet. Jag stack ändå ut huvudet genom dörren för säkerhets skull och där hängde mitt paket. Man hade före leverans påpekat att det var viktigt att det stod rätt adress på dörren. Lite oroade det mig, eftersom namnet numera finns på tidningshållaren utanför. Nu var det i den hållaren man hade hängt paketet. Det var första gången jag fick användning för den, eftersom jag inte har någon fysisk morgontidning. Andra tidningar levereras i postfacket nere vid porten. När jag satte mig vid datorn visade det sig att det var via mail man aviserade paketet. Det är hur som helst bra att man får veta att det finns där, om man inte skulle ha något ärende ut just den dagen. Tidigt kom det också, med tanke på att det i ett meddelande jag fick innan stod att det förväntades levereras klockan tio ikväll.

2 kommentarer:

  1. Ordning och metod tycks vara "den tidiga fågelns" motto! :-)

    SvaraRadera