lördag 12 februari 2022

Blogg 12/2 2022.

 Jag noterade att den ena av tumvantarna på bilden nedan var tämligen sliten just på den ena tummen. Det var den vänstra, vilket kan tyckas lite märkligt, med tanke på att jag är högerhänt. Å andra sidan är det den vanten jag använder mest, när vi är ute och fotograferar. I höger hand håller jag mobilkameran, så på den kan jag inte ha någon vante. Mellan plåtningarna tar jag telefonen i vänsterhanden, där jag har vante. Högerhanden drar jag in i jackärmen. Mannen i mitt liv, som har en stor systemkamera, brukar vara iskall om händerna, när vi har varit ute en stund. Vantarna köpte jag för övrigt på Kosta outlet mitt i sommaren. Jag tänkte att det förmodligen skulle bli vinter igen förr eller senare. Det har det blivit flera gånger sedan dess, för jag läste just i ett gammalt blogginlägg att det var tio år sedan jag köpte dom. Inte undra på att dom börjar bli nötta. Det kan å andra sidan vara så att en maska har gett sig eller så. Det är bara hål i den stickade delen och innanför den finns ett foder. Mest fascinerad är jag över att det såldes vantar i butiken mitt i sommaren. Det skulle aldrig hända i Nybro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar