måndag 7 februari 2022

Blogg 7/2 2022.

 Mannen i mitt liv behövde ett par USB-minnen. Eftersom sånt är dubbelt så dyrt i Nybro mot på nätet, surfade vi in på Mediamarkts webbutik. Fast särbon har fått mängder av erbjudanden från dom via mail genom åren, hävdade sidan att han inte hade något konto. Han var tydligen bara med i deras kundklubb eller något. Vi fixade ett nytt konto åt honom och köpte dom två minnena. När det kom till betalning, ville han inte lämna ut sitt kortnummer. Istället gick han hem till sig för att hämta bankdosan. När vi väl kom fram till betalningen igen, stod det ”kan ej levereras” intill leveransalternativen. Jag tyckte att det borde ha stått med röda bokstäver, så man inte kunde missa det. Jag tog i alla fall för givet att det var försändelsen som var problemet, eftersom det stod i den rutan. När vi ringde deras kundtjänst hävdade flickan där att det istället var så att dom bara hade ett enda sånt USB-minne kvar. Det stod ingenting om det på sidan, fast det påpekades om flera andra varor att det bara fanns några stycken kvar. I det läget gav vi upp hoppet om Mediamarkt och sökte efter samma minne på nätet. Hos Netonnet var det billigare och frakten var gratis. Jag kunde dessutom enkelt betala beställningen genom att swisha från min telefon.

2 kommentarer:

  1. Nu återstår att se hur snabb expressleveransen är. Heja Postnord! Kram!

    SvaraRadera