onsdag 23 februari 2022

Blogg 23/2 2022.

 Jag skaffade Instagram innan jag skaffade smartphone. Syskonbarnen fixade kontot åt mig med sina telefoner och hjälpte mig att lägga upp kort ibland när vi träffades. Så småningom fick jag lära mig ett knep för att lägga in kort från datorn, men det innebar en del trixande. Vid det laget hade jag en telefon som jag både plåtade med och lade upp korten från. För ett par veckor sedan hittade jag plötsligt knappen som man använder för att skapa nya inlägg på Instagram i datorn. Jag gör alltid en mapp i datorn med dom kort jag tänker lägga upp, för att ha bättre koll på vilka tio jag tycker är bäst. Tio bilder är vad man kan lägga upp som ett bildspel. Självklart var det smidigare att lägga in hela min färdigvalda mapp direkt, än att sitta och pilla på telefonen och försöka hitta varje kort där. Det enda som störde mig var att kommandot att dela dom på Facebook saknades. Det var ju ändå inte så komplicerat att plocka upp telefonen och göra den delningen i efterhand. Till slut insåg jag att det också gick att fixa från datorn, om jag gick in på det färdiga inlägget. När jag googlar inser jag att funktionen att lägga in kort på Instagram från datorn kom redan i höstas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar