lördag 5 februari 2022

Blogg 5/2 2022.

 Nackdelen med att jag har bett att få all post från Nordea digitalt, är att jag inte alltid ser den direkt. Nu hittade jag i alla fall ett brev som berättade att jag själv måste starta upp mina utbetalningar från IPS. Jag har hela tiden trott att det var det datum som stod i bankappen som gällde, men nu fick jag klart för mig att det bara var ett förslag. Märkligt med tanke på att det är jag själv som har fyllt i det en gång i tiden. Om jag inte startade upp utbetalningarna nu, skulle dessutom startdatumet flyttas fram ett helt år. Man kunde skriva ut en blankett och skicka med posten, men det tyckte jag var överkurs. Jag fick veta vart jag skulle ta vägen för att fixa det i Internetbanken, men jag fattade aldrig exakt vad det var jag skulle göra där. Jag skickade ett meddelande och frågade, men svaret jag fick var i princip jaså. Jag ringde kundtjänst och knappade in att dom skulle ringa upp mig när det blev min tur. Medan jag väntade på det ringde en dam från Nordea i Kalmar, som över huvud taget inte förstod vad det var jag hade problem med. Det förstod inte gossen i kundtjänst heller, men han hade vett att koppla mig vidare till någon som kunde det där. Hon fixade det åt mig, men jag vet fortfarande inte vad det var hon gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar