fredag 25 februari 2022

Blogg 25/2 2022.

 Igår var vi kallade till onkologen på lasarettet i Kalmar för ett långt besök. Vi träffade först läkare och sedan sjuksköterska. Det var mängder av information och en kort undersökning. På måndag ska det sättas in en PICC-line (perifert insatt central kateter) och genom den ska man börja pumpa in cellgifter. Det ska ske sex gånger med tre veckors mellanrum. Håret kommer att trilla av, så på vägen från mottagningen igår var vi inne hos frisören på sjukhuset för att diskutera peruk. Där träffade vi en kvinna som istället hade en turban. Hon hade provat peruk, men konstaterat att det inte var hon. Jag, som är hyfsat lättpåverkad, kände att jag tänkte göra exakt samma sak. Som väl var hann jag prova lite och insåg att för mig var det precis tvärtom. I peruken jag provade kände jag mig som mig själv, men turbanen såg bara konstig ut. Eftersom jag hade min fotograf med mig, kan ni se nedan hur jag kommer att se ut framöver. Lite onödigt nära min naturliga hårfärg var den här peruken. Nu ska hon istället ta hem en som påminner mer om den färg jag brukar tona mitt hår i, så jag känner igen mig när jag tittar mig i spegeln.

4 kommentarer:

  1. Annars ser du väldigt bra ut i peruken ovan! Något för mig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tror du klär bättre i keps än i peruk.

      Radera
    2. Det kommer att bli bra! Med rätt färg och allt! Och hoppas, att det inte blir så många jobbiga biverkningar av cellgiftsbehandlingen! Kram!

      Radera
    3. ❤️❤️❤️❤️❤️

      Radera