tisdag 15 februari 2022

Blogg 15/2 2022.

 Det första året som jag och mannen i mitt liv var tillsammans fick jag ofta blommor. Allra första gången han var här hade han blommor med sig. Senare kom han ibland med någon blomma själv, men lika ofta var det blomsterbud, som lämnade en bukett vid dörren. Någon gång hamnade blommorna vid fel dörr. Då sprang beställaren runt i huset, tills han hittade dom. Det var i och för sig väldigt tjusigt att visa upp på Instagram hur uppvaktad jag blev, men vid det här laget har han insett att vägen till mitt hjärta snarare går genom magen. Igår, när det var Alla Hjärtans Dag, dök han sålunda upp med varsin räkmacka redan på förmiddagen. Så hade han köpt negerbollar, som han vet att jag älskar. Jag anar att man måste kalla dom för chokladbollar numera, men såna smakar inte alls som bollarna vi gjorde som barn. Dessutom fick jag två askar med geléhjärtan och kortet nedan. Det är i A4-format och pryder numera sin plats på min anslagstavla. Det är lätt att älska den där mannen.

2 kommentarer:

  1. Den går också genom Min mage, med tanke på hur mycket god mat du lagar till mig! :-) Kram!

    SvaraRadera