lördag 19 februari 2022

Blogg 19/2 2022.

 Jag har länge funderat på att sluta svara på telefonsamtal från okända, men inte riktigt kommit till skott. Igår var det tur, för när jag svarade på ett hemligt nummer, kom samtalet från Astrakanen läkarcentrum. Tjejen hade förhoppningsvis lämnat ett meddelande om jag inte hade svarat, men nu slapp jag strulet med att ringa tillbaka och bli uppringd igen. Inför den fortsatta sjukhusvården fick jag order att boka tid på vårdcentralen för prover och EKG som nu på måndag. Eftersom jag hade tänkt boka ett läkarbesök för andra prover och receptförnyelse, såg jag till att få en läkartid samma förmiddag. Nu hade den kvinnliga läkaren jag var inbokad hos blivit sjuk. Det visade sig för övrigt att hon är min nya husläkare. Med tanke på att jag aldrig har träffat henne, kändes det ändå viktigare att få komma på tiden som passade så bra än att få träffa just henne. Tyvärr hade ingen annan läkare tid, men hur det var hittade hon till slut David som kunde ta emot mig. Det lät svenskt, tills jag kollade upp honom på deras webbsida. Det visade sig att han hade ett asiatiskt efternamn och ett lika asiatiskt utseende. Med det förnamnet kanske man ändå kan hoppas att han är född i Sverige, så att jag förstår vad han säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar