torsdag 24 februari 2022

Blogg 24/2 2022.

 Jag har en stor anslagstavla på väggen i sovrummet. Den hänger över datorburken, vilket innebär att dom små nålar som jag tappar försvinner ner bland alla sladdar. Jag är hyfsat fumlig, så det händer ganska ofta. Nervöst lagd är jag också. Ser jag inte den förlorade nålen, är jag rädd att den ska ha hamnat i grenkontakten och orsaka kortslutning eller något. Sist det hände var det så pass dammigt i den där vrån, att jag bestämde mig för att städa mer rejält, när jag ändå skulle leta fram nålen. Med tanke på hur bökigt det är att dra fram datorn tänkte jag att jag lika gärna kunde passa på att dammsuga den också, fast det inte var så länge sedan sist. Jag kommer aldrig ihåg från vilket håll jag ska öppna för att komma åt som jag vill, så nu hade jag antecknat det förra gången. Problemet var att jag samtidigt hade noterat när jag städade ur den senast och det var ett helt år sedan. Man kan väl känna att tiden har gått ifrån mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar