måndag 14 februari 2022

Blogg 14/2 2022.

 Jag fick ett mms, som jag inte kunde ladda ner. Det var kanske inte hela världen, men nyfiken som jag är vill jag gärna veta vad folk skickar till mig. Mannen i mitt liv har ingen smartphone. Han får istället en kod om någon skickar en bild. Så kan han gå in och hämta den på nätet. Ingen kod syntes till här, så jag fick snällt leta vidare efter lösningar på mitt problem. När jag efter tappert googlande hittade uppmaningen att stänga av wifin, kände jag igen den. Det har fungerat en gång tidigare, men det var så länge sedan att jag hade glömt det. Nu var jag noga med att anteckna lösningen, ifall samma problem skulle dyka upp igen. Jag fattar inte varför det fungerar, men huvudsaken är förstås att det gör det. En annan intressant detalj var att nämnda mms tog en hel timme på sig mellan våra båda telefoner. Jag antar i alla fall att väninnan hade skickat det i anslutning till vår konversation och inte exakt en timme senare. Sedan tog det sex timmar till innan jag lyckades öppna det, men bättre sent än aldrig, antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar