söndag 27 februari 2022

Blogg 27/2 2022.

 Det första jag kollade när jag flyttade till Nybro för trettio år sedan, var var kvartersbutiken låg. Den var extremt välfylld på den tiden. Hyllorna stod så tätt att det fick plats massor på det relativt lilla utrymmet. Nästa butiksinnehavare tog bort hälften. Det blev i och för sig luftigare, men sortimentet minskade därefter. Det enda jag minns att jag var där inne och köpte var en flaska hårspray. Mitt hår fungerar inte alls utan det, så det blev lite panik, när jag insåg att det var helt slut här hemma. Fast dom hade relativt få produkter, hade jag sån tur så dom sålde exakt den sortens hårspray som jag ville ha. Butiksinnehavarna har kommit och gått genom åren. Ett tag var det till och med restaurang i lokalerna. Jag var aldrig där och åt, fast några arbetskamrater samlades där vid ett tillfälle. På nittiotalet köpte jag fortfarande läsk i backar. Fast jag hade så nära till vår lilla butik, minns jag det som att jag tog backen på pakethållaren på cykeln hem från Kvantum. Det låg på torget då och öppettiderna var helt andra än idag. Dom stängde vid tre på lördagseftermiddagen och öppnade inte igen förrän måndag morgon. Numera har dom öppet från sex på morgonen till tio på kvällen sju dagar i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar