tisdag 1 februari 2022

Blogg 1/2 2022.

 När jag är ute och tar naturbilder, är det nästan alltid tillsammans med mannen i mitt liv. Han plåtade betydligt mer än jag när vi träffades, men numera kan även jag få lite lätt abstinens om jag inte kommer ut. Slutet på förra veckan var lite körig och i helgen stormade det så att jag inte vågade mig utanför dörren. Igår hade det lugnat ner sig och solen sken. Jag skickade särbon till affären, eftersom jag inte får bära tungt efter operationen. Själv ägnade jag största delen av min stillsamma promenad åt att fotografera. När vi kommer hem efter att ha varit ute, brukar jag ägna mig åt att plåta särbon under hissfärden upp till tredje våningen. Nu gjorde jag samma sak på mig själv i spegeln i hissen, även om jag inte hann ta mer än två kort. Det ena tycker jag blev helt okej. Att jag ser ut som jag gör på det andra, hänger ihop med att jag har skaffat en app som låter mig ta kort genom att vissla. Den gången hann jag tydligen inte rätta till anletsdragen. Appen är väldigt praktisk för mig, som är på tok för skakis för att både kunna hålla telefonen och trycka på en knapp, utan att korten blir suddiga.

2 kommentarer:

  1. Tycker bilderna blir alldeles utmärkta! "Visslande bra"! I hissen kan ju inte några hundar lockas av visslingarna !:-) Visslandet är väl ett utmärkt sätt! Då slipper du bli hes av att säga "smile" varje gång! Kram!

    SvaraRadera