onsdag 9 februari 2022

Blogg 9/2 2022.

 När jag har köpt nya glasögon, har själva glasen sällan varit speciellt dyra. Däremot har jag alltid varit noga med att hitta bågar som jag trivs med. När jag har funnit några jag vill ha, har det nästan varje gång varit designerbågar. Sånt är dyrt. Därför blev jag lite förvånad när ett av mina glasögonfodral började ge upp andan. Det stod Oscar Magnuson på dom, vilket jag tyckte borde borga för kvalitet även i fodralet. Nu hade själva inredningen släppt från locket, om någon förstår vad jag menar. Jag suckade över det där fodralet ett tag. Inte förrän jag var på väg att byta ut det, slog det mig hur lättlagat det var. Det var nämligen bara limmat och det såg ut som om någon hade dragit en sträng från en vanlig limtub. Alltså gjorde jag likadant, även om jag antar att tillverkaren inte hade använt Karlsons klister. Det har jag till precis allting och det skulle inte förvåna mig om glasögonfodralet håller längre efter min lagning än det gjorde innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar