söndag 20 februari 2022

Blogg 20/2 2022.

När vi blev kallade till lasarettet senast fick vi tid redan dagen därpå. Det innebar att vi inte hann få någon kallelse med bifogade bussbiljetter. Jag traskade in till receptionen på kirurgmottagningen och fick biljetter så vi tog oss hem igen. Så fick jag en lapp att skicka in tillsammans med biljetterna vi hade rest dit på, för att få ersättning i efterhand. Problemet var att dom biljetterna var digitala. Tjejen i receptionen hade ingen aning om hur man gjorde då. Själv åkte hon aldrig buss, så hon visste inte ens hur man köpte bussbiljetter. Jag orkade inte söka mer information om hur det borde gå till. Istället tog jag helt enkelt en skärmdump av biljetterna. Den skrev jag ut och postade tillsammans med intyget. Jag hade inga stora förhoppningar om att det skulle fungera, så när det kom ett mail med rubriken: ”Din ansökan har tagits bort” trodde jag att det var nobben direkt. Det visade sig att det kom från Stena Metall. Medan jag stämplade var jag tvungen att söka alla jobb jag hittade och hos dom blev det tydligen någon typ av stadig ansökan. Nu hade dom efter en påminnelseperiod slutligen tagit bort den. Det torde vara på tiden, för det är mer än ett år sedan jag slutade söka jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar