onsdag 16 februari 2022

Blogg 16/2 2022.

 Veckans besök på Kvantum klarades av redan på förmiddagen idag. Ändå fanns det bara ett par liter minimjölk kvar när jag kom dit. Den brukar levereras runt nio och vid elva var den redan slut. Klockan tio är troligen den ultimata tiden, om man vill ha tag i mjölken som jag dricker. Alternativt är det bara extra struligt nu när allting ska komma igång efter pandemin. Vi får hoppas på det, så att det blir bättre framöver. Päron är enklast att köpa i små byttor, som rymmer ett kilo. Problemet för mig är att frukterna oftast är i minsta laget. Det var dom idag också, men längst bak hittade jag förpackningar som innehöll större päron. Det var inte lätt att pilla fram en sån bytta, men när jag verkligen vill ha någonting är jag riktigt envis. Jag träffade för övrigt på ett par som jag inte hade talat med på flera år. Det är närmare trettio år sedan vi umgicks, men damen i sällskapet tyckte att jag såg yngre ut nu än vad jag gjorde då. Smicker uppskattar jag verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar