torsdag 10 mars 2022

Blogg 10/3 2022.

 Igår fyllde jag 61, även om jag har svårt att sätta den siffran i samband med min egen ålder. Mannen i mitt liv dök upp med stora räkmackor till brunch. Så fick jag wienerbröd och negerboll till fikat och på kvällen åt vi rökt makrill med potatismos och spenat. Det ringde från blomsteraffären om att blommor var på väg och vi diskuterade vem som kunde ha skickat dom. När jag vecklade upp tre långskaftade mörkröda rosor, började jag undra om jag hade en hemlig beundrare. Naturligtvis var buketten från min älskade särbo som ville överraska mig och på kortet stod det att han älskade mig. Med posten kom grattiskort från den närmaste släkten och dom hörde också av sig och grattade per telefon. Min ena bror på förmiddagen och den andra tillsammans med sin fru framåt kvällen. Någon timme senare ljöd en signal som jag aldrig hade hört tidigare från min telefon. Det var ett videosamtal och jag hade fullt sjå att svara. När jag till slut lyckades godkänna allt med rätt knappar, sjöng och hurrade min brorsdotter och hela hennes lilla familj för mig. Den typen av uppvaktning tror jag mig inte ha fått sedan hon själv var i den ålder som hennes dotter är nu.

2 kommentarer: