tisdag 8 mars 2022

Blogg 8/3 2022.

 När jag kom till Nybro en gång i tiden för att söka jobb på golvfabriken, kan jag tycka såhär efteråt att jag hade tur. Jag minns inte om jag kom med buss eller tåg, men någon bil hade jag inte längre. Jag fick fråga mig fram till Kährs och hade sån tur så det låg precis intill stadskärnan. Dom flesta företagen ligger annars ute på olika industriområden. Det hade förstås inte varit någon hit att promenera ett par kilometer dit jag skulle. Man kan ju hoppas att jag hade kollat upp det här innan, men det är ingenting jag kommer ihåg såhär långt efteråt. Jag bodde i Oskarshamn och den första jag träffade under anställningsprocessen tyckte att det var långt att pendla. Sedan jag flyttade från Öland har jag aldrig velat resa till arbetsplatsen över huvud taget. Jag har flyttat till jobben och gjorde så även den här gången. Dock har jag sett dom som har pendlat flera mil, så jag förstår i efterhand hur han tänkte. Han var för övrigt en komiker, som beträffande att han anställde mig brukade säga: ”Det kan inte bli rätt varje gång”. Förmodligen är han fortfarande lika rolig, men nu är det  flera år sedan jag sprang på honom senast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar