onsdag 16 mars 2022

Blogg 16/3 2022.

 Tidigare använde jag en ansiktskräm, som kändes som en smekning mot hyn och kostade därefter. När jag slutade jobba och tjäna pengar, kändes det inte helt motiverat att lägga flera hundra på en sån där liten burk. Istället började jag prova mig igenom dom billigare alternativ jag hittade. Möjligen kunde jag ha fått prova lite om jag hade gått in i en fysisk parfymaffär, men jag hade knappast kommit mig för att stå där och smörja in hela ansiktet. Istället försökte jag, med skiftande resultat, läsa mig till på nätet vilka egenskaper dom olika krämerna hade. När jag till slut hittade en som jag kunde leva med, använde jag först upp dom andra tuberna. Någon kräm var så fet och kladdig, att jag fick blanda den med vanlig hudlotion, för att ens kunna stryka ut den i ansiktet. När jag bara hade den tub kvar som jag hade fastnat för, tänkte jag beställa en extra att ha i reserv. Då hade den försvunnit från marknaden! Det blir till att börja om från början med testandet av olika krämer. Blir jag någonsin rik tänker jag återgå till min svindyra kräm igen. Det är väl troligt att man får vad man betalar för.

2 kommentarer: