fredag 25 mars 2022

Blogg 25/3 2022.

 Det är ett antal tusenlappar varje år som apoteken i Nybro går miste om sedan jag började handla alla apoteksvaror på nätet. Jag har föga förvånande en lista i datorn på det som på allting annat. Uppemot femtio olika nödvändigheter köper jag på apoteket. Förutom olika sorters piller är det snarkplåster, eftersom jag alltid är mer eller mindre täppt i näsan. Bomullsvantar för att kunna smörja mina torra nagelband rejält innan jag lägger mig utan att kladda ner lakanen. Tandstickor och fluorsköljning som tandhygienisten rekommenderar. Havrehjärtan som jag äter till frukost, eftersom dom ska motverka det dåliga kolesterolet. Jag har en smärtstillande salva, en som ska göra ärret jag har under ögat mindre framträdande, en munsårssalva och en gel för ömmande muskler. Jag använder olika krämer till ansikte, nagelband, händer, fötter och resten av kroppen. Så köper jag två olika sorters värktabletter och olika mediciner mot rethosta och slemhosta. Lägg därtill intimtvål, läppsmörja, nässpray, roll-on, näsdusch, brun utan sol och lite annat smått och gott, så fattar ni hur fascinerad jag är av människor som inte ens har huvudvärkstabletter hemma. När jag påbörjade cytostatikabehandlingen fick jag redogöra för vilka kosttillskott jag använde. Det enda läkaren förbjöd var c-vitamin, men jag gjorde uppehåll med i stort sett allihop för säkerhets skull. Det finns en del pengar att spara, om jag fortsätter klara mig utan dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar