onsdag 9 mars 2022

Blogg 9/3 2022.

 Jag har alltid varit en storförbrukare av plastpåsar. Jag tror knappast att det finns någonting som klarar sig i kylskåpet utan en extra plastpåse. Jag har av någon anledning alltid köpt fryspåsar, fast jag sällan eller aldrig använder dom i frysskåpet. Inte förrän jag träffade särbon, upptäckte jag att vanliga plastpåsar var billigare. Standardstorleken har varit tre liter. Jag köpte en felmärkt rulle en gång. Påsarna var mindre och jag fick ersättning för dom. Ändå var jag förstås för snål för att inte använda upp dom. Det mesta fick plats i dom också och jag gjorde av med rullen till slut. Att det finns större plastpåsar än tre liter har jag aldrig reflekterat över. Möjligen kunde jag tänka mig att dom som bakade bröd kunde ha användning för såna. Men så hittade vi en ost som vi blev så förtjusta i att vi har fortsatt köpa samma. När jag tar av plasten, lägger jag osten på en assiett och stoppar alltihop i en plastpåse. Både jag och mannen i mitt liv svor, när det blev för trångt och osten fastnade halvvägs. Då kom jag på den ljusa idén att köpa femliters plastpåsar, fast osten är det enda vi använder den till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar