fredag 4 mars 2022

Blogg 4/3 2022.

 En dam från Nordea i Kalmar ringde upp mig vid ett tillfälle när jag hade ställt en fråga på Internetbanken. Hon uppmanade mig på fullt allvar att komma in på kontoret. Deras kontor i Nybro slog igen för flera år sedan, men då tyckte hon att jag kunde komma in på kontoret i Kalmar. Det kostar en dryg hundring att åka fram och tillbaka. Tanken är väl att pengarna ska växa på banken. Inte att man ska göra av med dom för att ta sig dit och få hjälp.
Innan jag skaffade digitalkamera hade jag ett hanterbart antal foton i min dator. Det fanns en mapp för varje år. När nu alla kort jag tar åker direkt in i datorn, är det inte lika lättöverskådligt. Även om jag vet att jag har ett specifikt kort någonstans, är det nästan omöjligt att hitta det. Det hände mig häromdagen, men just den bilden visste jag att jag hade beställt en papperskopia av. Den satt i något av mina album och var betydligt enklare att hitta där. Möjligen kändes det aningen avigt att söka i ett analogt album för att hitta kortet i ett digitalt dito.

2 kommentarer:

  1. Allting är väl "relativt", och "En stenintelligent" person, var väl det minsta man kunde kalla mannen på bilden!

    SvaraRadera