onsdag 2 mars 2022

Blogg 2/3 2022.

 Årets upplaga av tv-programmet ”Let’s dance” är på gång. Deltagarna ligger förmodligen i hårdträning, medan dom presenteras för oss en i taget. Produktionen får verkligen gräva djupt för att få några som är någorlunda kända att ställa upp. Stundtals känns det nästan som att proffsdansarna är mer kända än dom tävlande efter alla år som programmet har sänts. Den mest kände deltagaren i årets upplaga är förmodligen Eric Saade. Då tycker allmänheten att han har fördel av att han är artist och van att showa. Jag anar att det är en viss skillnad på det han brukar ägna sig åt och klassisk tiodans. Tävlingen är dessutom upplagd så att tittarnas röster väger lika tungt som juryns. När vi kommer så långt brukar folk tvärtom bli upprörda över att inte alla röstar på den som dansar bäst. Resten av deltagarna hade jag i bästa fall hört namnen på, eller läst dom i min skvallertidning då. När jag såg en rubrik om att en rullstolsburen skulle vara med för första gången, tog jag för givet att det inte var i den svenska upplagan, men jag hade fel. Aron Anderson tävlar i olika längdlöpningslopp tillsammans med icke funktionshindrade människor, så det bör väl fungera med dans också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar