onsdag 23 mars 2022

Blogg 23/3 2022.

 För tio år sedan hade jag inte ens kommit på tanken att min morgontidning fanns att läsa på nätet. Jag gick till jobbet tidigt på morgonen. När min tidning inte hade levererats när jag kom hem igen, var det för sent att reklamera den. Jag ringde på hos en av grannarna. Hennes sambo hade inte hunnit läsa tidningen, men jag fick låna den medan dom var iväg och handlade. Jag spelade in program jag ville se från tv:n på den tiden och hade tänkt kika i TV-bilagan, men den hade dom plockat ur. Först då slog det mig att alltihop fanns på Internet. Numera läser jag alltihop där.
Strykjärnssladden var ett hatobjekt under många år. När jag såg ett sladdlöst strykjärn i en annons gick jag genast till Kvantum och frågade, men dom hade inga. Skälet skulle vara att dom inte höll värmen. Eftersom det jag hade sett gavs bort gratis om man handlade på Ellos, lade jag en beställning där och fick mitt strykjärn. Jag älskar verkligen att slippa sladden. När jag bränner mig på strykjärnet tänker jag på damen som hävdade att det inte höll värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar