söndag 20 mars 2022

Blogg 20/3 2022.

 Comviq var på väg att göra sitt billigaste abonnemang (som jag har) dyrare redan för något år sedan. Då surfade jag runt och kollade upp andra leverantörer, men innan jag hann bestämma mig fattade jag det som att dom ändrade sig. Jag fick i alla fall behålla det abonnemang jag hade till samma pris som tidigare. Nu är det i alla fall dags att höja avgiften igen. Jag hade bestämt mig för att strunta i att byta leverantör, eftersom man vet vad man har men inte vad man får. Att det skulle vara speciellt bra är mera tveksamt. Samtalen bryts allt som oftast och särbon har fått dom märkligaste förklaringar, när han har ringt och klagat. Masten står för högt eller för lågt, det växer skog i Småland och inomhus är väggarna för tjocka. Deras kundtjänst är jag inte heller speciellt imponerad av, sedan jag fick helt olika besked av två av deras medarbetare. Eftersom jag hade googlat på mobiloperatörer, fick jag upp annonser i ämnet. Den från Vimla fick mig att ompröva mitt beslut. Dom fyra första månaderna fick man för halva priset och när det blev fullpris var det ändå betydligt billigare än Comviq. Det är bara att hoppas att det fungerar också.

2 kommentarer:

  1. Det får vi verkligen hoppas! Så att inte Vimlas samtal försvinner upp i det blå också, som Comviqs! Något mer "lurt" med mottagningen och fler dåliga bortförklaringar, för alla bortkopplade samtal, betackar vi oss för! Jag håller tummarna!:-)

    SvaraRadera