tisdag 1 mars 2022

Blogg 1/3 2022.

 Igår tillbringade vi några timmar på länssjukhuset. Första stoppet var för att sätta in en piccline. Genom den kan man både ta prover och ösa in medicin, så nu behöver ingen sticka mig dom närmaste månaderna. Vi kom tio minuter före utsatt tid, så jag loggade in mig och gick på toaletten. När jag kom ut därifrån mötte jag sköterskan som ropade in mig. I förbifarten bad jag ett par som stod utanför att peka mitt sällskap åt rätt håll när han kom ut från muggen. Damen hade sagt att ”hustrun gick in i andra dörren till höger”. Jag som aldrig ens har varit gift! På nästa station fick jag två armband, eftersom jag ville vara med i en studie om huruvida akupressur hjälper mot illamåendet vid cytostatikabehandling. Jag har fått ett gäng vanliga mediciner mot det också, så nu har jag både livrem och hängslen. Slutligen tillbringade jag en timme på rygg, medan det droppades in gift i mig. Två påsar med olika innehåll. Med jämna mellanrum klämde sköterskan till om min arm och kollade blodtrycket. Vi blev bjudna på fika under tiden. Eftersom ingen av oss var sugen på något varmt blev det körsbärssaft och havreflarn. Efter avslutad behandling tog vi en bit mat. Så ringde vi efter min snälla bror som hämtade oss och skjutsade hem oss till Nybro.

2 kommentarer: