söndag 27 mars 2022

Blogg 27/3 2022.

 Den senaste och nuvarande ägaren till vår lilla kvartersbutik är något av ett mysterium. Framför allt vad vederbörande lever på. Jag har aldrig sett några kunder där inne och hyllorna är inte speciellt välfyllda. Allra intressantast är ett ställ för lösgodis där två (!) av alla byttorna innehåller godis. Resten är tomma. Att jag går dit över huvud taget hänger ihop med att där finns Instabox. Det är förstås aningen smidigare att traska bort dit och hämta mina paket än att cykla till Kvantum, som ligger i andra änden av Nybro. Vid senaste besöket i kvartersbutiken insåg jag att man hade boxar till Budbee också, men jag har svårt att tro att man kan få lönsamhet med enbart dom två tjänsterna. Schenker väljer jag nästan aldrig som leverantör när jag skickar efter någonting numera, för att slippa köa bland en massa människor. Sist det hände stod det ”Ta hand om dig” på deras leveransinformation. Jag funderar fortfarande på om det hade med pandemin att göra eller om dom alltid skriver så. Att det alltid är folktomt i vår lilla butik är förstås perfekt för mig, som knappt vågar gå i närheten av folk med mitt nedsatta immunförsvar. Där sitter bara en kille vid kassan och leker med sin telefon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar