onsdag 30 mars 2022

Blogg 30/3 2022.

 Min älskling och jag är inte helt överens om vilket gradtal vattentemperaturen borde ligga på i våra bostäder. Han öser på full värme och klagar på att det ryker. Så hett ska det tydligen inte vara, för då riskerar man att bränna sig. När han utför manövern hemma hos mig kan jag åtminstone förstå logiken. Hans egen lägenhet ligger i samma hus som pannrummet, så innan vattnet kommer bort till mig inbillar jag mig att det har svalnat. Jag anser att det finns blandare av en anledning. Under många år var det perfekt att dra den fram till det röda stoppet för att få lagom duschtemperatur på vattnet. Numera är det snarare där jag ställer den för den kalla avrivningen efteråt. Den jag tar för att stänga porerna och slippa frysa. Duscha får jag göra med nästan enbart varmvatten. Det fungerar förstås det också, men jag är livrädd att det plötsligt ska komma riktigt hett vatten och skålla mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar