torsdag 17 mars 2022

Blogg 17/3 2022.

 Jag har två äldre bröder, som båda är mycket generösa och omtänksamma mot sin lillasyster. Jag har inte själv haft bil på mer än trettio år. Min ena bror bor fem mil från mig och norr om Kalmar när jag bor västerut. Han har skjutsat mig hem många gånger. När jag nu genomgår cytostatikabehandlingar, kör han in till Kalmar, hämtar mig och särbon vid lasarettet efter genomgången behandling och skjutsar oss hem till Nybro. Min andra bror bor sjuttio mil bort, men på sommaren brukar han komma ner och skjutsa runt mig (eller oss numera) på Öland och Småland. Han har inte heller någon bil numera, men han brukar hyra en här nere. Hit tar han sig endera med motorcykel eller tåg. Igår läste han mitt blogginlägg om hur jag saknar min svindyra ansiktskräm och kom på ännu ett sätt att skämma bort sin lillasyster. Han tog reda på vad krämen hette och gav mig en burk i födelsedagspresent. Den blir extra uppskattad i dessa tider, när cellgifterna går illa åt min hy. Det satte lite press på mig, eftersom han själv fyller år i dagarna, men han hävdade att han var nöjd med ett födelsedagskort. Fotot på mig och mina bröder är taget för nästan sextio år sedan.

2 kommentarer: