tisdag 15 mars 2022

Blogg 15/3 2022.

 Jag försöker vara åtminstone aningen ambitiös, när jag handlar apoteksvaror på nätet. Sist innebar det att jag jämförde varorna jag behövde hos tre av dom jag brukar handla ifrån. Så beställde jag det mesta från Apotek Hjärtat. Ett par saker köpte jag hos Meds, eftersom just dom var rent hiskeligt mycket dyrare i det andra apoteket. Inte förrän jag skulle betala hos Meds insåg jag att dom inte hade fri frakt som dom flesta andra. Om man inte handlade tillräckligt mycket, hade dom det till exempel inte. Räddningen blev att man fick fri frakt om man beställde receptbelagd medicin samtidigt. Blodtryckssänkande går alltid åt, så det gjorde jag. Paketet från apotek Hjärtat anlände via Instabox efter några dagar, men från Meds hördes inte ett ljud. Nio dagar (!!) tog det från beställning till leverans utan att jag fick någon som helst förklaring till förseningen. Jag, som bojkottar Apotea efter några liknande händelser, verkar få hålla mig till Hjärtat, om jag vill ha mina prylar i rimlig tid. När Meds efter en dryg vecka äntligen hade fått iväg min försändelse, hade dom dessutom mage att i sitt meddelande om detta skriva: ”Swoosh! Nu har din order från Meds lämnat oss och är på väg hem till dig”. Det måste ha varit världshistoriens långsammaste swoosh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar