söndag 13 mars 2022

Blogg 13/3 2022.

 Fredagar är normalt mina städdagar. I fredags var jag så trött att jag i stort sett inte hann med annat än en kort promenad under dagen. Kvällen gick åt till läkarbesöket i Kalmar. Som tur var nämnde jag för mannen i mitt liv att städningen fick vänta. Igår dök han nämligen upp här på förmiddagen med föresatsen att dammsuga. Det kanske inte låter så märkligt, men med mina mått mätt påminde det mer om en storstädning. Jag använder sällan snabeldraken över huvud taget. Istället drar jag över golven med Swiffer sweeper, som snarare är en typ av dammtrasa. Det innebär att sånt som är tyngre än damm har en tendens att bli kvar. Så städar jag enbart golven och där jag kommer åt dom. Sammanfattningsvis kan man nog hävda att jag lever efter devisen ”hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete”. Han som stormade in här igår flyttade möbler och till och med dammsög soffor och fåtöljer. Vi fick leta fram tillbehör till dammsugaren som jag aldrig hade använt. Jag anar att min lägenhet inte har varit så ren på flera år. Det känns som en ren investering att försöka behålla den där killen till varje pris.

6 kommentarer:

  1. Det gå alldeles utmärkt det! Visst är det likt mig på bilden! :-) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den föreställer väl dig??!! Det var väl den jag tog igår?! Kram själv!! Älskar dig!! ❤️💛💚💙💜

      Radera
  2. Håll i varandra, ni två!

    SvaraRadera
  3. Både i och av varandra! Älskar dig också! Kram!

    SvaraRadera