måndag 21 mars 2022

Blogg 21/3 2022.

 Hos Ica och Apotek Hjärtat kan man när man handlar samla poäng, som betalas ut som bonus. Det slår mig att min salig mor redan på sjuttiotalet samlade kvitton från Konsum med ungefär samma upplägg, fast då var dom fysiska. Eftersom jag för tillfället saknar immunförsvar, är det mannen i mitt liv som står för alla våra inköp. När jag fick en extra bonus, tog han med sig mitt ICA-kort för att kunna lösa ut den. När jag läste kvittot efteråt fanns där en belöning på femtio kronor, som jag hade fått för att jag deltog i en enkät. Någon bonus syntes inte till, fast det stod på min sida på nätet att den var inlöst den dagen. Jag mailade Ica, men fick inte mer hjälp än så. När jag skrev en syrlig kommentar till ickesvaret, fick jag svar från någon som hade förstått vad som hade hänt. Jag får mina kvitton digitalt och då syns inte bonusen direkt, eftersom den inte är en rabatt. Istället fick jag trycka på ”betalmedel” och där fanns den. Slutet gott, allting gott.

2 kommentarer:

  1. "En blå banan, en blå banan, är sånt man aldrig sett i stan"... "Trazan och Banarne". "Men en dito rosa, måste väl vara ännu mer kuriosa"! :-)

    SvaraRadera