söndag 6 mars 2022

Blogg 6/3 2022.

 Jag tittar i stort sett aldrig på några nyhetssändningar på TV. Undantaget är dom program som på ett lättsamt sätt och med en del humor redogör för nyhetsläget. För tjugo år sedan hette programmet ”Snacka om nyheter”. Numera är det en variant som går under namnet ”Svenska nyheter”. Alla inser att jag blandar ihop dom båda namnen. Hur ofta som helst har jag sökt på SVT play efter det gamla namnet och således inte hittat det nya. Det är ett både underhållande och allmänbildande format för mig, som inte orkar se på Aktuellt eller Rapport. Jag tycker fortfarande att det är avigt att Aktuellt går på tvåan numera och Rapport på ettan, fast det tydligen är mer än tjugo år sedan dom bytte plats.
Vi har något av ett generationsboende i mitt trapphus. En lägenhet på varje våning bebos av mogna människor över sextio. Längst ner bor ett par i nittioårsåldern, på andra våningen en dam som är sex år äldre än jag och så bor jag högst upp. Resten av lägenhetsinnehavarna är knappt mer än hälften så gamla. Dom ligger mellan nitton och trettiotre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar