måndag 28 mars 2022

Blogg 28/3 2022.

För tillfället är det min älskade särbo som står för alla inköp av dagligvaror. Ja, själva dom fysiska besöken i matbutiken alltså. Jag försöker göra rätt för mig rent ekonomiskt. Man kan hoppas att det innebär att jag har lite bättre koll på inköpslistorna än vad jag hade innan. Bland det sista jag var iväg och handlade själv var en påse vetemjöl. När jag skulle förpassa den till rätt hylla i köket, låg det redan en påse mjöl där, om än av ett annat märke. Jag hade dessutom köpt enkilospåsar, för att dom skulle ta mindre plats. Den vinsten försvann förstås när jag istället köpte två. Jag hoppas hur som helst att dom håller sig länge, för mjöl är jag ingen storkonsument av sedan jag slutade baka för väldigt många år sedan.
 Eftersom jag inte har lärt mig att använda glasögonen all vaken tid, blir det en del sökande efter dom. Oftast ligger dom i köket om jag behöver dom i sovrummet. Då gäller det bara att klura ut om dom har hamnat på bordet, bänken eller ovanpå diskmaskinen. Finns dom i sovrummet brukar dom ligga på skrivbordet. Nyligen hittade jag dom ingenstans i något rum. Till slut insåg jag att jag hade varit inne i badrummet, så dom låg på tvättmaskinen.

2 kommentarer: