onsdag 13 september 2023

Blogg 13/9 2023.

 Jag använder någonting som heter Showerpower för att hålla duschen ren. Den vätskan brukar vara klar. När jag för några månader sedan fick en som var blåaktig, föreställde jag mig att det var någon som hade slarvat med rengöringen av maskinen där den tillverkades. Jag funderade på att kontakta tillverkaren, men kom aldrig till skott. När jag nyligen fick en likadan igen tänkte jag maila dom, men det slutade med att jag ringde. Det blev spännande, för killen som svarade pratade finlandssvenska. Trevlig var han i alla fall och förklarade bland annat för mig vad i en kod som betydde vilken dag flaskan var tillverkad och att den var gjord i Tyskland. När han ville ta kontakt igen efter att ha gjort efterforskningar gav jag honom min mailadress. Vi hördes av ett par gånger och till slut undrade han om det var flaskan eller själva vätskan som gick i blått. När jag hällde upp den i glas, insåg jag att det nog bara var plasten i flaskan som hade en annan ton. Jag hoppas ni ser skillnaden på kortet nedan, även om det inte är så mycket kvar i den högra flaskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar