torsdag 14 september 2023

Blogg 14/9 2023.

 När jag var på fysiologen på sjukhuset för några veckor sedan fick jag hastigt och lustigt en återbudstid. Det innebar att jag inte hann få några bussbiljetter, eftersom det är små tryckta papperslappar, som skickas med snigelpost. Köper man biljett själv får man den i telefonen, men så moderna är dom inte på lasarettet. Väl på plats fick jag biljett till hemresan och ett intyg för att kunna söka ersättning för resan dit. Eftersom jag bara hade biljetten som skulle skickas med intyget i telefonen, tog jag en skärmdump som jag skrev ut. Det har fungerat tidigare, men den här gången kom inga pengar in på mitt konto. Efter en månad gav jag upp och insåg att jag inte skulle få någon ersättning. Då kom det plötsligt ett brev där man meddelade att den hade anlänt. Att man fick ett brev också hade jag hunnit glömma sedan det var aktuellt senast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar