lördag 9 september 2023

Blogg 9/9 2023.

 Årets andra behandling med skelettstärkande medicin klarades av igår. Bussen var i vanlig ordning sen till sjukhuset, men vi hann ändå till rätt avdelning i tid. För mig höll det på att gå illa direkt. Behandlingsstolen jag skulle sätta mig i var inte låst. Den rullade iväg, så jag höll på att sätta mig på golvet. När jag väl kom på plats gick det i alla fall bra och vi hann med tidigast möjliga buss hem igen. Det där med bussar gör mig lite nervös. När jag hade något av en mardröm natten innan var det ändå varken bussen eller behandlingen jag höll på att missa utan en tid hos frissan. Det var dessutom min svägerska som skulle klippa mig. Det tror jag i och för sig att hon har gjort någon gång i verkligheten, men det var bra många år sedan. Igår hade jag för säkerhets skull kollat busstiderna på nätet både med sökfunktionen och genom att läsa tidtabellen. Ändå fanns det en tur mindre att välja på, när vi läste vid busshållplatsen. När jag kollade datorn efter hemkomst var den där bussen på plats igen. Troligen glömde vi att kolla om dom hade bytt till den nya tidtabellen, för vid sjukhuset hade dom inte hunnit göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar