tisdag 26 september 2023

Blogg 26/9 2023.

 Sent en kväll hörde jag någonting här utanför som jag inte tror mig ha hört på femtio år eller så. Det var ett signalhorn till en bil, som spelade en melodi. Dom måste ha varit omoderna bra länge, vilket egentligen är konstigt med tanke på hur förtjusta bilburna ungdomar är i att just låta. Dom brukar köra förbi här utanför och kasta ut knallskott. Jag utgår i alla fall från att det inte var någon medelålders person som roade sig med att tuta/spela i bebyggt område mitt i natten. Något sånt signalhorn minns jag inte att jag önskade mig medan jag hade bil. Däremot fanns det dörrklockor som också spelade melodier. En sån var jag grymt sugen på, men det blev aldrig av att skaffa någon. Numera händer det så sällan att någon ringer på min dörr att det kan kvitta. Ännu färre har det blivit sedan man började ha ytterporten låst dygnet runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar