lördag 16 september 2023

Blogg 16/9 2023.

 Gång på gång lovar jag mig själv att inte svara på okända nummer och lika ofta gör jag det ändå, eftersom jag är rädd att missa någonting viktigt. Senast var det en kille från ett callcenter som ringde angående mitt abonnemang hos Telenor. Jag visste inte ens att jag hade ett, men dom äger tydligen Vimla, där jag har mitt. Så frågade han vilket alternativ av två jag hade på surf. Jag sa som det var att jag inte hade någon aning. Att jag bara hade billigast möjliga, eftersom jag nästan aldrig surfar på telefonen. Han frågade hur mycket jag betalade per månad. När han fick veta det sa han bara ”Okej, tack, tack” och lade på luren. Det var faktiskt första gången en säljare har lagt på luren i örat på mig istället för tvärtom. Jag utgår från att det betydde att jag har ett väldigt billigt abonnemang. Det borde han i och för sig ha förstått, eftersom Vimla är deras billighetsmärke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar