lördag 2 september 2023

Blogg 2/9 2023.

 När jag köpte min sommarjacka var jag egentligen mycket tveksam till den. Dels för att den var vit och dels för att jag inte kände att man behöver någon jacka på sommaren. Under åren som har gått sedan dess har den varit ett av mina mest älskade klädesplagg. Därför var det lite sorgligt när jag inte kom i den under sommaren som gick. Ersättningen jag hittade var en fleecejacka när det var kyligt och en stor skjorta när det bara var svalt. Båda var knallgula och båda hade Kährs logga på bröstet, eftersom det var därifrån dom kom. Jag skämdes lite, tills jag höjde blicken och insåg hur folk i min omgivning klädde sig. En tjej kom ut från Kvantum med en röd t-shirt som det stod Kährs med stora bokstäver över hela ryggen på. På cykelbanan utanför mina fönster traskar det varje dag förbi ett par som är minst sagt färgglada. Hans byxor är flerfärgade och hon har tights i någon knallig kulör. Jackorna är inte heller speciellt diskreta. Jag får väl fortsätta att trösta mig med att ingen kan skylla på att dom inte ser mig, om jag blir påkörd.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det bara är positivt att vara en"färgstark" person! :-) Kram!

    SvaraRadera