söndag 3 september 2023

Blogg 3/9 2023.

 Med nycklar som går till lägenheten, källarutrymmena, förrådet, matkällaren, cykeln och postboxen blir min nyckelknippa ganska rejäl. När sedan nycklarna till särbons lägenhet och postbox tillkom känns den nästan ohanterlig. Så länge jag har en jacka med fickor går det an, men under sommaren har jag stundtals försökt undvika att bära nyckelknippan med mig. Har jag varit ute på promenad utan jacka har jag tagit extranyckeln, som inte sitter ihop med någon annan. Lite dumt har det varit att jag inte har kunnat kolla postboxen, när jag har gått förbi den. Nu slår det mig att den lilla nyckeln skulle göra mer nytta än skada om den satt ihop med extranyckeln. Särbon har alltid sina nycklar i byxfickan, så när vi går ut tillsammans förlitar jag mig på honom. Han har sin nyckelknippa i en liten läderpåse. Jag kanske borde satsa på något liknande, för att få styr på mina nycklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar